• Úvod
  • Co Vás čeká
  • Ceník a objednání
  • Galerie
    • Ženy
    • Děti a teenageři
    • Rodinné a generační
    • Páry
    • Těhotenské
    • Muži
  • O mě
    • Můj příběh
    • Soutěže
  • Kontakt
  • Blog
  • Úvod
  • Co Vás čeká
  • Ceník a objednání
  • Galerie
    • Ženy
    • Děti a teenageři
    • Rodinné a generační
    • Páry
    • Těhotenské
    • Muži
  • O mě
    • Můj příběh
    • Soutěže
  • Kontakt
  • Blog
Fotografky, které mě inspirují…
12.8.2018 By  Lenka Pileková With  0 Comment
In  Pro fotografy  /  Tipy a inspirace na focení

Když jsem začánala fotit, tak jsem sledovala tvorbu jen českých fotografů. Především těch lokálních, kteří měli tvorbu zhruba na podobné úrovni jako já. Sledováním lidí, kteří jsou na tom stejně, se bohužel moc neposunete.

Pak jsem objevila PINTEREST…

Emily London

Emily London

Ze začátku jsem na Pinterestu sledovala jen vyrábění ve stylu „udělej si sám“, ale pak jsem objevila potenciál v množství sdílených fotografií zahraničních fotografů… A tak jsem objevila fotografky Emily Soto, Laru Jade nebo Sabrinu Cichy, u kterých jsem obdivovala jejich exteriérové focení, které měly tajemnou až pohádkovou atmosféru.

Po čase, kdy jsem se snažila o fotky s podobnou atmosférou, které jsem se nedokázala ani zdaleka přiblížit. Došlo k určitěmu vystřízlivění a opuštění touhy po oparech ve fotografiích. Objevila jsem Michelle Moore a její seniors fotky (jedná se o portréty z období maturitního věku, ale nejsou to přímo fotky pro maturitní tabla, tak jak je známe u nás). Tehdy má tvorba nabrala jasných barev, zlepšila se kompozice a učila jsem se pracovat se sluncem za zády modelky.

Objevení fotografky Sue Bryce změnilo můj cíl ve fotografii.

Při jednom ze svých mnoha pokusů o různé projekty jsem narazila na fotografku Sue Bryce a její výuku focení žen s křivkami. V tu chvíli jsem měla pocit, že jsem objevila tajnou knihu tajemství o fotografii. Celé to kouzlo spočívalo v tom, že není důležité jen sledovat světlo a postavit modelku před foťák, ale když chci udělat lepší fotku, musí tam být toho víc a tak jsem objevila kouzlo správného pózování.

Začala jsem se odprošťovat od práce s pozadím a začla jsem dávat důraz na práci s modelem. Díky tomu jsem pochopila, že jednobarevné pozadí a oblečení v podobném ladění (myšleno například tmavé pozadí a tmavé oblečení) dají vyniknout osobnosti. Pak už to byl jen krok k tomu nenutit modelku se pořád usmívat a naučit se pravidla pózování a řeči těla.

Trisha Hadley

Trisha Hadley

Do repertoáru sledovaných fotografek se pak přidaly i studentky této fotografky a to Nikki Closser, Trisha Hadley, Emily London, Melody Smith a spousta dalších, které šly v učení vě šlépějích své mentorky a přitom každá svou cestou. Velkou část z nich sleduji dodnes a často si překresluji pózy z jejich fotografií.

Překreslování póz mi pomohlo pochopit a přitom nekopírovat.

Opravdu, když máte před sebou fotografii jiného autora, máte tendenci ji okopírovat, použít stejné nasvětlení, výraz, oblečení i barvy. Ale pokud si naskicujete jen pózu bez velkých detailů okolo, pomůže Vám to pochopit pózu, nezaseknout se při focení („ty jo a jak ji napózuju teď?“) a k tomu zbytek zpracovat po svém. Navíc se snadněji pracuje s modelkou, protože když jí póza nesedne v nakresleném provedení, tak ji jen poupravíte tak, aby vyhovovala jí nebo zkusíte jiný úhel záběru.

Sledovat fotografky specializované na ženy nestačí…

To jsem zjistila ve chvíli, kdy jsem chtěla nafotit dcery svých kamarádek. Pózování pro dospělou ženu je na holčiny v dětském věku moc kombinované a nepřirozené. Bylo načase najít jiný zdroj pro pózy, ale současně takový, aby byl v souladu s mou dosavadní prací…

Paulina Duczman

Paulina Duczman

Chvíle hledání a objevily se – britka Lisa Visser a Paulina Duczman, dvě úžasné fotografky, které dokážou udělat naprosto přirozenou stylizovanou fotku. Jejich fotografie se podobají portrétům, které visely na zámcích a přitom jsou moderní a nadčasové. Nedivím se, že jejich práce je mezinárodně uznávaná a získávají spoustu ocenění v různých soutěžích.

A pokud chcete pochopit jak efektně napózovat celé skupiny lidí, doporučuji podívat se na kurz od Linsay Adler. A můžete pak fotit rodiny ve stylu časopisu VOGUE.

Na co se zaměřuji kromě pózování?

Samozřejmě pózování není vše. Správně nasvítit model je stejně důležité. V tomhle doporučuji nejen čist světlo z fotografie (tedy naučit se určit odkud je modelka nasvícena), ale také hodně pomáhá sledovat zákulisí.

Inspirovat se není o tom někoho okopírovat, ale něco se od něj naučit.

Mějte se krásně. Lenka

Post Views: 1 985



Author

Lenka Pileková




You might also like


Recenze na fotoknihu od značky Saal
26.9.2016
Třígenerační focení s Janou
18.8.2016
Těhotenské focení s Hankou
24.6.2016







  • Kontakt


    Fotografka - Lenka Pileková | Ateliér: Bratříkov 17, Pěnčín u Jablonce nad Nisou (Liberecký kraj) | info@alsinedesign.cz

    • Podmínky ochrany osobních údajů
    • Všeobecné obchodní podmínky
© Lenka Pileková

Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu.     Ok, rozumím.     Zjistit více.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT